El 50 aniversari d'Els altres catalans a la Setmana del Llibre en Català
14/09/2014

D'esquerra a dreta, Manuel Veiga, Pere Baltà, Pilar Bertran i Genís Sinca. Dissabte 13 de setembre, la Setmana del Llibre en Català va acollir la taula rodona Dels altres catalans als altres Candels en el marc de la commemoració del 50è aniversari del llibre Els altres catalans.

L'acte va tenir lloc a la Plaça del Llibre amb la presència de Manuel Veiga, autor d'Els altres Candels (Pagès Editors); Genís Sinca, autor de La providència es diu Paco (Editorial La Magrana); Pilar Bertran, editora d'Edicions 62 (Els altres catalans de Francesc Candel); i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, com a moderador.

Baltà va iniciar l'acte excusant l'absència, per motius personals, d'Esther Pardo, autora d'Els carrers de Paco Candel (Rúbrica Editorial) i recordant alguns dels actes de finals d'any de la commemoració com ara la trobada d'estudis Els paisatges de Paco Candel, les xerrades i exposició al Museu d'Història de Catalunya o l'acte final al Parlament de Catalunya. També va destacar que la consciència que va generar l'obra de Candel es demostra amb l'èxit d'assistents d'altres catalans a la V de la Diada de l'11 de setembre.

Pilar Bertran, va encoratjar els presents a tornar a llegir Els altres catalans en la versió completa, sense censures, i va llegir un extracte de l'informe dels censors inclòs al llibre. Genís Sinca va explicar que Candel burlava la censura explicant la vida de la gent, com molts dels que eren presents a l'acte i el van conèixer: el Pare Manel, Julio Baños, Ferran Soriano o Ginés Olmos. Finalment, Manuel Veiga va reivindicar la figura del Candel literat per sobre de la figura de la veu dels sense veu. I va cloure l'acte amb una emocionada lectura reivindicant que l'obra de Candel, més de 50 volums, no s'adormi a les llibreries.

A primera fila, Ginés Olmos, Julio Baños, Ferran Soriano i Joana Gardés, entre d'altres.Imatge del lloc on se celebra l'acte a la Plaça del Llibre de la Setmana del Llibre en Català.Llibres que parlen sobre Candel representats a la taula rodona.Imatge del lloc on se celebra l'acte a la Plaça del Llibre de la Setmana del Llibre en Català.

El Pare Manel, també present en l'acte per recordar la figura i l'obra de Candel.Veiga, Baltà i Sinca escoltant atentament Beltran llegint l'informe de censura en l'edició més moderna d'Els altres catalans.Foto de família dels ponents i el públic assistent a l'acte.