"La piel quemada" inaugura la 4a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic 2014
27/06/2014

Cartell de la Mostra L'emblemàtic film La piel quemada (1967) del director Josep Maria Forn, ha estat la pel·lícula triada per a inaugurar la 4a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic 2014 el proper dimecres 3 de juliol a les 20h. L'acte, inclòs en el programa de commemoració del 50è aniversari d'Els altres catalans, de Francesc Candel, es projectarà a la Sala Chomón, de la Filmoteca de Catalunya, amb la presentació del mateix Forn, acompanyat de Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, i Lluís Puig, director general de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals.

La piel quemada

A través del contrast entre uns obrers de la construcció i els turistes que venien a la Costa Brava a mitjan anys seixanta, Josep Maria Forn va establir una interessant relació entre l'emigració i el turisme als anys del boom econòmic. "La cinta seguia la tendència de Bardem o Nieves Conde i intentava apropar la realitat social espanyola al seu públic per la via dels cànons neorealistes. No es pot oblidar la perspectiva catalana del film, que confirma l'honradesa de Forn en plantejar un tema ja llavors tan difícil com era el de la immigració sense renunciar al punt de vista nacional del realitzador" (Esteve Riambau).

4a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic

L'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, en estreta col·laboració amb la Filmoteca de Catalunya, organitza per quart any consecutiu aquesta mostra multiseu que combina filmacions amateurs antigues amb documentals i pel·lícules de ficció, tots sota el denominador comú de ser, d'una manera o altra, testimonis de formes de vida que es donen en la nostra societat. Com en les tres darreres edicions, a més, la mostra es realitza en coordinació amb la Xarxa Arianna de Cultura Popular, col·laboració en virtut de la qual les seus de Catalunya projectaran també materials procedents d'Itàlia, alhora que a Torí es projectaran documents audiovisuals procedents de Catalunya.

Més informació de la sessió inaugural de la Mostra.