El Parlament publica les intervencions dels grups parlamentaris en suport al 50è aniversari d'"Els altres catalans"
14/06/2014

Moment en què els diputats de la Mesa de la Comissió d'Afers Institucionals voten per unanimitat el suport del Parlament de Catalunya als actes de commemoració del 50è aniversari del llibre El web del Parlament de Catalunya ha publicat els vídeos dels diferents intervinents dels grups parlamentaris que el 4 de juny de 2014 van aprovar per unanimitat sumar-se al cinquantè aniversari de la publicació del llibre "Els altres catalans" de Francesc Candel. A més, es manifestava també la voluntat de col·laborar en els actes commemoratius que organitzi la Fundació Paco Candel, instant el Govern a col·laborar-hi.

La publicació d'"Els altres catalans" va tenir un gran ressò i un fort impacte social pel plantejament d'una situació que fins aleshores no havia estat tractada d'una manera oberta. De fet, al llarg dels anys, s'ha convertit en un document històric sobre la immigració a Catalunya de referència obligada i que actualment torna a tenir plena vigència.

Francisco Candel Tortajada va néixer el 31 de maig del 1925 a Casas Altas, Racó d'Ademús, al País Valencia i va morir a Barcelona el 23 de novembre de 2007 després d'una llarga malaltia. El 1983 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi, l'any 2000 amb el Premi d'Honor Ciutat de L'Hospitalet, el 2003 també va ser guardonat amb la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya i el 2004 amb la Medalla d'Honor de Barcelona.

Podeu veure tots els vídeos de les intervencions dels diferents grups parlamentaris en relació a la proposta de col·laboració del Parlament en els actes de commemoració.