El Parlament se suma, a instàncies de CiU, al 50è aniversari del llibre "Els altres catalans" de Paco Candel
06/06/2014

Núria de Gispert, presidenta del Parlament de Catalunya, amb una delegació de la Fundació Candel, encapçalada pel seu president, Pere Baltà, i els membres del patronat Julio Baños, Rafael Hinojosa, Ferran Soriano i la secretària executiva Marianela Adolfo La Comissió d'Afers Institucionals del Parlament de Catalunya va aprovar ahir per unanimitat una proposta de resolució de Convergència i Unió en la qual es demana que la cambra catalana "se sumi al cinquantè aniversari de la publicació del llibre "Els altres catalans" de Paco Candel". A més, es manifesta la "voluntat de col·laborar en els actes commemoratius que organitzi la Fundació Paco Candel" i s'insta el Govern a col·laborar també.

David Bonvehí, diputat de CiU al Parlament, va defensar aquesta iniciativa i va destacar que "Els altres catalans" "va tenir un gran ressò i un fort impacte social pel plantejament d'una situació que fins aleshores no havia estat tractada d'una manera oberta". De fet, al llarg dels anys, "s'ha convertit en un document històric sobre la immigració a Catalunya de referència obligada i que actualment torna a tenir plena vigència".

Francisco Candel Tortajada va néixer el 31 de maig del 1925 a Casas Altas, Racó d'Ademús, al País Valencia i va morir a Barcelona el 23 de novembre de 2007 després d'una llarga malaltia. El 1983 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi; l'any 2000 amb el Premi d'Honor Ciutat de L'Hospitalet; el 2003 també va ser guardonat amb la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya i el 2004 amb la Medalla d'Honor de Barcelona.

La Fundació Paco Candel té com a missió donar suport a les persones immigrades que vénen a Catalunya en el seu procés d'integració a la societat catalana.