Lliurament dels premis del Certamen Literari Francesc Candel
30/05/2014

Foto de família dels guardonats en l'acte d'entrega de premis de la 23a edició del Certamen Literari Francesc Candel. La Biblioteca Francesc Candel, del barri de la Marina de Barcelona, va acollir l'entrega de premis de la 23a edició del Certamen Literari Francesc Candel. L'acte, que va tenir lloc en la magnífica terrassa de la biblioteca, plena a vessar, va comptar amb la presentació del periodista i escriptor Genís Sinca i la presència del conseller de cultura del districte de Sants-Montjuïc, Antoni Carballido, i del president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà. El toc festiu a l'acte el va donar l'actuació musical del grup Natsuko Sugao Trio amb Sabina Witt interpretant estàndard de jazz i bossa.

L'acte el va obrir Genís Sinca explicant que enguany han participar en el certamen 160 obres repartides en quatre categories: Relat Curt Juvenil, Relat Curt Adult, Poesia i Reportatge Periodístic. Malgrat la qualitat de tots els treballs, en aquesta última categoria només s'hi van presentar 6 obres, fet que ha fet decidir al jurat que en la próxima edició aquesta modalitat s'obrirà a obres de no ficció i a tots els gèneres periodístics escrits. També es va anunciar com a novetat que la publicació de les obres es farà en un termini de dos mesos i no d'un any com s'havia fet fins ara.

Seguidament van pujar a l'escenari per lliurar els premis Antoni Carballido, Pere Baltà i Joana Gardés, companya de Paco Candel en els seus darrers anys. En la modalitat de Relat Curt Juvenit la guanyadora va ser Laura Failde Fernández amb l'obra "Puertas" i la finalista, Anna Gas Serra amb "L'esfera Maragda". En la modalitat de Relat Curt Adult la guanyadora va ser Núria Naval Bonet amb "Pinzellades" i el finalista, Jordi Ubach i Vilarnau amb "Leonor". En la modalitat de Poesia la guanyadora va ser Glòria Ribera Gibal amb "A les fosques" i la finalista, Rosa Matí Royo amb "Mira'm". Finalment, en la modalitat de Reportatge Periodístic el guanyador va ser Quim Montón Garrido amb "La guerra de Kalim" i el finalista, David Garcia Gallego amb "A tumba abierta".

Els guanyadors del certamen van rebre un trofeu original obra de l'escultor del barri de la Marina, Benito Maín, un xec de 200€ per material bibliogràfic i un llibre electrònic. Els finalistes van rebre el trofeu i un llibre electrònic.

En els parlaments finals tots els guanyadors van mostrar la seva emoció pel premi; Antoni Carballido va fer un agraïment general a tots els que fan possible aquest certamen literari i Pere Baltà va aprofitar per recordar els actes que s'estan celebrant enguany en motiu del 50è aniversari del llibre "Els altres catalans" d'un Candel "defensor de la democràcia i de la veu dels sense veu".

Àngels Migueles, directora de la Biblioteca Francesc Candel, juntament amb Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, i Genís Sinca, presentador de l'acte, escriptor i periodista.Trofeu original obra de l’escultor del barri de la Marina Benito Maín.Terrassa de la biblioteca Francesc Candel on se celebrà l'acte.Actuació musical del grup Natsuko Sugao Trio amb Sabina Witt.

Genís Sinca, juntament amb Antoni Carballido, conseller de cultura del districte de Sants-Montjuïc, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.Anna Gas Serra, rep el guardó com a finalista en la modalitat Relat Curt Infantil, de mans d'Antoni Carballido.La mare de Laura Failde Fernández, rep en nom de la seva filla el primer premi en modalitat Relat Curt Infantil, de mans de Pere Baltà.Jordi Ubach i Vilarnau, rep el guardó com a finalista en la modalitat Relat Curt Adult, de mans d'Antoni Carballido.

Rosa Matí Royo, rep el guardó com a finalista en la modalitat Poesia, de mans de Pere Baltà.Glòria Ribera Gibal, rep el guardó del primer premi en la modalitat Poesia, de mans d'Antoni Carballido.David Garcia Gallego, rep el guardó com a finalista en la modalitat Reportatge Periodístic, de mans de Joana Gardès.Quim Montón Garrido, rep el guardó del primer premi en la modalitat Reportatge Periodístic, de mans de Joana Gardés.