El llibre "Viaje al Rincón de Ademuz" de Paco Candel, també complirà mig segle
23/05/2014

Rosa M. Provencio, lingüista vinculada a l'Institut d'Estudis del Racó d'Ademús, acompanyada per Pere Baltà i Julio Baños, president i tresorer de la Fundació Paco Candel, respectivament. Rosa M. Provencio, lingüista vinculada a l'Institut d'Estudis del Racó d'Ademús (ICERA), comarca valenciana a la qual pertany el poble de Casas Altas, on va néixer Francesc Candel l'any 1925, va fer entrega a la Fundació de les guies turístiques de la referida comarca, així com exemplars de la revista Ababol, portaveu de l'ICERA. Es tracta d'anar reunint documentació sobre els orígens de la família Candel, com l'acta de naixement que la senyora Provencio aportà anteriorment, quan se li va fer entrega del programa d'activitats entorn l'aniversari de la publicació d'"Els altres catalans".

Raúl Eslava, president de l'ICERA, establí contacte amb la Fundació Candel manifestant la satisfacció pels actes programats en homenatge a Candel, oferint-se per a participar tant organitzant alguna activitat a Casas Altas, com participant per mitjà de la banda de l'escola de música comarcal, que podria venir a Barcelona en ocasió del festival d'homenatge que es prepara per a la propera tardor.

Els contactes entre la fundació i l'ICERA, sigui per via telefònica o per mitjà de Rosa M. Provencio, coincideixen amb el fet que també fa mig segle de l'anada de Candel a la seva terra per escriure el llibre "Viaje al Rincón de Ademuz", obra que contribuí al millor coneixement de l'indret del qual eren originaris els Candel.