Es presenten els XI premis d'immigració Francesc Candel de la Fundació Lluís Carulla
30/04/2014

Montserrat Carulla i Carles Duarte, presidenta i director, respectivament, de la Fundació Carulla; Xavier Bosch, director general per a la Immigració de la Generalitat, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel. La seu de la Fundació Paco Candel ha acollit la presentació dels XI premis d'immigració Francesc Candel de la Fundació Lluís Carulla, destinats a reconèixer i difondre les bones pràctiques en l'àmbit de la integració dels ciutadans catalans d'origen immigrant. Són cinc premis dotats amb tres mil euros cadascun, amb un termini de presentació de propostes del 23 de juliol, i que es faran públics a mitjan octubre.

A l'acte hi han estat presents Montserrat Carulla i Carles Duarte, presidenta i director, respectivament, de la Fundació Lluís Carulla; Xavier Bosch, director general per a la Immigració del departament de Benestar i Família de la Generalitat, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

Carles Duarte ha obert el torn de paraules recordant la vinculació de Candel amb la fundació que presideix, ja que l'autor va rebre el premi d'honor, el més alt reconeixement de la institució, per l'obra i la seva tasca d'enfortir el sentiment de pertinença de les persones immigrades. I és en aquest sentit que, segons Duarte, s'ha decidit presentar el premi a la seu de la Fundació Paco Candel, ja que el missatge de l'autor és el que es vol associar a aquests guardons. D'altra banda, també ha fet esment al paral·lelisme d'aquests premis i l'aniversari d'"Els altres catalans", ja que el 2004, quan es van instituir, el llibre complia 40 anys, i el fenomen migratori vivia una etapa molt expansiva, contràriament al que passa avui, ja que moltes persones opten per marxar fora a buscar oportunitats. Duarte ha destacat que els processos migratoris que ha viscut Catalunya han estat absolutament determinants en la demografia i la realitat d'un país, que ha tingut una gran capacitat per integrar-los.

Per la seva part, Xavier Bosch, ha recordat el suport del seu departament als Premis Lluís Carulla i també a la col·laboració que hi ha amb la Fundació Candel en programes com Paco Candel: Catalunya un sol poble que enguany s'ha ampliat de les aules a centres cívics i altres entitats, o a les jornades que s'estan preparant de cara a finals d'any, juntament amb el Museu d'Història de Catalunya, on es debatrà sobre el passat, present i futur de la immigració. Una immigració que ha destacat que és extraordinàriament diversa ja que, actualment, a Catalunya es parlen 286 llengües, hi ha gent procedent de 177 països del món, amb 12 religions registrades. Per Bosch, a banda d'un repte, es tracta d'una gran oportunitat que obra uns horitzons molt esperançadors. En aquest sentit, ha destacat que la llengua catalana és l'eina d'integració més potent que tenim, ja que no només té el valor de la comunicació si no també de l'empatia i d'afavorir la convivència.

Finalment, Pere Baltà ha agraït tant a la Fundació Lluís Carulla com al departament de Benestar i Família de la Generalitat, la confiança i el suport que estan donant a la Fundació Paco Candel tant als projectes endegats com, especialment, als actes del 50è aniversari d'"Els altres catalans".

Podeu consultar aquí les bases dels XI Premis Francesc Candel.

Montserrat Carulla i Carles Duarte, presidenta i director, respectivament, de la Fundació Lluís CarullaLa seu de la Fundació Paco Candel acull la presentació dels XI premis d'immigració Francesc CandelMontserrat Carulla i Carles Duarte, presidenta i director, respectivament, de la Fundació Lluís Carulla; Xavier Bosch, director general per a la Immigració del departament de Benestar i Família de la Generalitat, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.Xavier Bosch, director general per a la Immigració del departament de Benestar i Família de la Generalitat, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Lluís Carulla; Carles Duarte, director, i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.