Ferran Mascarell: "Essent generosos amb Candel estem assegurant el nostre futur"
25/03/2014

El president del CONCA, Carles Duarte; el conseller de Cultura, Ferran Mascarell; i l'editor José Membrive presentant el llibre Carles Duarte, prologuista de Oda poètica va assegurar que no es pot entendre Candel sense la seva condició prèvia de poeta.

El 25 de març el Palau Moja va acollir l'acte de presentació del llibre "Oda poètica" de Francesc Candel, recull de poemes. Presidit pel conseller de Cultura, Ferran Mascarell, amb la presència de Carles Duarte, president del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, i l'editor José Membrive, d'Edicions Carena.

A l'acte és recalcà el vessant més tendre, sensible i humà de l'escriptor envers la gent que l'envoltava. José Membrive, a la seva intervenció, va ressaltar la humanitat del personatge sempre compromès amb el seu entorn. També afegí: "Candel ve a recordar-nos que junts serem més forts".

Carles Duarte, l'encarregat de la selecció de poemes i prologuista del llibre, remarcà la faceta poètica de Candel : "No es pot entendre i explicar bé la narrativa de Candel sense conèixer la seva condició prèvia de poeta". I afegí: "La mirada poètica hi és sempre i és des de la mirada poètica que construeix la seva obra narrativa".

Joana Gardés, companya de Paco Candel els seus darrers anys, va fer la lectura de tres poemes, agraint prèviament la participació de totes les persones que han col·laborat en el llibre, i recordant també moments entranyables viscuts amb l'escriptor.

Per la seva banda, el conseller Mascarell recordà el lloc on va créixer a Sant Just Desvern i els canvis urbanístics i humans produïts als anys seixanta que el van portar a conèixer Paco Candel. "Aquella generació que estàvem fent-nos grans a finals dels anys seixanta va tenir la necessitat d'entendre què estava passant, perquè passaven coses úniques en aquell context social, i en un moment obscur de la dictadura estàvem profundament necessitats d'entendre-les. Hi va haver algunes persones que ens van ajudar a entendre-les i crec que els ho hem d'agrair perquè és el millor símptoma de futur. A Paco Candel segur que li hagués agradat que parléssim de futur, és ser generosos amb els homes i les dones que ens han ajudat a superar el passat, i com a tal, sobretot avui, el que estem fent és un acte de futur. Sent generosos amb Candel estem assegurant el nostre futur".

Joana Gardés llegeix poemes de Candel.Una imatge general de la sala on se celebrà l'acte.