Presentació del llibre "Els altres Candels" de Manuel Veiga a Lleida
21/03/2014

Fragment de la portada del llibre El dimarts 25 de març a les 19h, el Cafè del teatre de Lleida acollirà la presentació del llibre Els altres Candels de Manuel Veiga, editat per Pagès Editors i projecte guanyador del Xè Premi de Narrativa, Premis Lleida 2011.

Assistiran a l'acte Maria Candel, filla de Francesc Candel; Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel; Lluís Pagès, editor; i Manuel Veiga, autor. A més, es farà la lectura dramatizada d'un fragment de l'obra a càrrec dels intèrprets Ferran Farré i Núria Casado, de la companyia Nurosfera.

El Juanitu, fill d'aquells anònims altres catalans que habitaven els assentaments de xaboles, assolirà una plena integració dins el món cultural català mitjançant l'ajut d'una mestra d'adults i a través de la influència dels llibres d'en Paco Candel. Al llarg de l'obra descobrirem com el pare del Juanitu havia estat un dels personatges que inspirà la candeliana novel·la Donde la ciudad cambia su nombre. La mestra del Juanitu, però, amaga un secret: la relació passional que va mantenir amb el pare del seu alumne. Un viatge d'unes quantes dècades al voltant de la postguerra i la democràcia: fets diversos, diàlegs, notícies i músiques despertaran la nostra memòria col·lectiva.

Manuel Veiga, actor i dramaturg. Ha publicat i estrenat diverses obres teatrals a Barcelona, Madrid, Cuba, Argentina, Puerto Rico, Xile, Mèxic, Uruguai, Perú, Canadà... Ha estat autor resident del Teatre Nacional de Catalunya (Projecte T-6). Algunes de les seves obres han estat traduïdes a l'anglès, al francès i al grec. Ha estat guardonat, entre d'altres, amb el Premi Nacional SGAE, Premi Lleida, Premi Salvador Espriu o Premi Manuel de Pedrolo.

Targeta d'invitació a l'acte de presentació.Portada completa del llibre Els altres Candels