El programa Paco Candel surt de les aules per abastar tota la societat civil
19/03/2014

Meritxell Ruiz, directora general d'Atenció a la Família; Pere Baltà, president de la F. Candel; Josefina Cambra, degana del Col·legi de Llicenciats; Xavier Bosch, director general per a la Immigració; Ester Franquesa, dir. gral. de Política Lingüística. El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya ha acollit l'acte de presentació del programa Paco Candel. Catalunya, un sol poble. Diferents mirades migratòries i un sol fet amb l'assistència de tots els actors que han fet possible el creixement i evolució d'aquesta eina de cohesió social.

L'acte ha comptat amb els parlaments de Josefina Cambra, degana del Col·legi; Meritxell Ruiz, directora general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa; Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística; Xavier Bosch, director general per a la Immigració; i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, que ha exercit de mestre de cerimònies. A més, la presentació dels continguts del programa Paco Candel. Catalunya, un sol poble ha anat a càrrec de Marianela Adolfo, de la Fundació Paco Candel, i Magda Garcia, de la Direcció General per a la Immigració. Finalment Genís Sinca, escriptor i biògraf de Paco Candel ha impartit la conferència "Candel avui".

La primera a prendre la paraula ha estat Meritxell Ruiz, que ha destacat el pas endavant que suposa l'evolució del programa Candel a l'Aula cap al seu successor Catalunya, un sol poble com a eina per a poder reflexionar sobre el fet migratori.

Ester Franquesa ha centrat el seu discurs a destacar la importància que la llengua catalana ha tingut en la cohesió social al nostre país. Un fet del qual Candel n'era ben coneixedor, ha afirmat, i que continua ajudant, amb el suport d'aquest programa, a acollir a la nova immigració. En aquest sentit ha afirmat que l'ús de la llengua catalana ha crescut gràcies a la població immigrada.

Per la seva banda, Xavier Bosch ha recordat que el 70% de la població catalana té orígens immigrants i que, malgrat això, s'està vivint un autèntic procés d'autodeterminació que demostra la voluntat de cohesió del país. Bosch ha afegit que aquesta consciència cal agrair-la a Candel.

En el torn de presentació del programa Catalunya, un sol poble Marianela Alonso i Magda García han destacat l'experiència positiva de la posada en marxa d'aquesta iniciativa el 2007, el balanç de la qual ha fet possible l'evolució cap a un programa que "surt de les aules" per anar a parar també a la resta de la societat civil. Tant aquest balanç com els nous objectius els teniu detallats en l'apartat Paco Candel: Catalunya, un sol poble d'aquest web.

Genís Sinca, escriptor i biògraf de Paco Candel, s'ha saltat el guió establert per explicar l'experiència "colpidora" d'una xerrada que va fer sobre Candel a la biblioteca d'Aiguafreda amb la presència d'un grup de nens fills d'immigrants magribins. Aquests menors van explicar la seva visió de Catalunya demostrant una plena integració lingüística i social al nostre país, un fet que per Sinca demostra la vigència, vitalitat i èxit de l'obra candeliana.

Per últim, Pere Baltà ha tancat l'acte agraint a l'administració i a la societat civil l'esforç que suposa en un moment de crisi tirar endavant l'evolució d'un programa com aquest.

Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització LingüísticaAspecte de la sala d'actes del col·legi.Xavier Bosch, director general per a la Immigració, i Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística.Josefina Cambra, degana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, i Margarita García O'Meany, antiga directora de la Fundació Paco Candel.

Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel, Marianela Adolfo, secretària executiva de la Fundació Paco Candel, i Magda Garcia, coordinadora del programa de la Direcció General per a la Immigració.L'escriptor Genís Sinca en un moment de la seva intervenció.Aspecte de la sala del Col·legi de Llicenciats on se celebrà l'acte.Moments previs

Moments previsMoments previsMoments previsMoments previs