Assemblea de l'Ens de Comunicació Associativa a la Fundació Candel
23/03/2009

Nova junta directiva de l'Ens de Comunicació Associativa El passat dia 10 de març, el local de la Fundació Paco Candel fou el marc on es reuní l'Assemblea de l'Ens de Comunicació Associativa. Una cinquantena de representants de les vint-i-dues federacions i fundacions que integren l'Ens van fer una valoració molt positiva dels escassos tres anys de vida de l'organisme, que fou creat per a millorar la divulgació de les activitats del moviment associatiu, dinamitzar-lo i establir ponts de diàleg amb les diverses administracions públiques.

La Fundació Candel forma part del nucli fundacional de l'Ens i en el recent I Congres de l'Associacionisme Cultural va ser encomanada la ponència de "Migracions", de la que va ser ponent el professor Salvador Cardús i va presidir Rafael Hinojosa, ambdós membres del Patronat de la Fundació. La proposta formulada pel ponent, a partir d'un debat que, prèviament, s'havia produït en el si de cada federació, fou seguida amb gran interès i aprovada per aclamació. A partir d'ara marcarà les bases de la tasca que, tant les associacions representades en el congres, com la Fundació Candel, puguin desenvolupar en pro de possibilitar la incorporació social dels nous immigrants.

Es repartí entre els presents la revista "El Congrés de les Associacions" que, extensament il·lustrada i documentada, fa la primera crònica d'un esdeveniment que els representants de l'Ens van valorar com un important pas endavant del conjunt de les associacions.

Després d'analitzar l'encara curta vida de l'Ens i, molt especialment, la recent celebració congressual, per part del president Antoni Carné, es procedí a la primera renovació parcial de la junta directiva que va quedar constituïda de la següent manera: President, Antoni Carné; vicepresident, Pere Joan Pujol; secretari, Lluís Gómez; tresorer, Josep Rafecas; vocals: Josep Viana, Amadeu Ribas i Ricard Cerdan. Coordinador, Joan Ramon Gordo. El president de la Fundació Candel, Pere Baltà, seguirà formant part de la directiva en condició d'assessor.