L'Associació Amaziga CAT-ARIF de Sant Adrià del Besòs, l'Associació de Suport a les Joves Sub-saharianes del Pla de l'Estany, de Banyoles, els Consells Comarcals de l'Alt Empordà i de la Segarra, de Figueres i Cervera, respectivament, i les Religioses Adoratrius, de Barcelona, han estat els cinc guardonats a la X edició dels Premis Francesc Candel, instituïts per la Fundació Lluís Carulla.
Dotats cadascun d'ells amb tres mil euros, i amb la col·laboració de la Direcció General d'Immigració del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, els Premis Francesc Candel distingeixen entitats i institucions que promoguin i estimulin la integració a la societat catalana de les persones estrangeres immigrades a Catalunya i que afavoreixin el civisme, la convivència, el reconeixement del país (llengua, tradicions, geografia i història i valors socioculturals), la sensibilització sobre la cultura de la immigració, el contacte entre catalans i immigrants i una visió positiva de la immigració als mitjans de comunicació.
L'acte de lliurament es celebrà el dia 22 d'octubre al Pati Llimona i fou presidit per Xavier Bosch, director general per a la Immigració del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, i Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Lluís Carulla.
El jurat, que valorà un total de cinquanta-sis propostes, l'integraren Imma Boj, Orland Cardona, Andreu Domingo, Carles Duarte, Najat El Hachmi, Josep Gonzàlez-Agàpito, Núria Llevot, Sandra Rodríguez i Laia Tomàs.
|