Estudiants de la Universitat de Chemnitz visiten la Fundació Paco Candel
06/09/2013

El President Pujol adreçant-se als estudiants de la Universitat de Chemnitz El passat dimecres 4 de setembre la fundació va rebre la visita d'un grup de 24 estudiants del Grau d'Estudis Europeus de la Universitat de Chemnitz que volien conèixer la figura de Paco Candel i parlar sobre immigració i cohesió social a Catalunya. L'encarregat de realitzar la conferència va ser el President Jordi Pujol, membre del patronat de la fundació, que va estar més de dues hores parlant-los en alemany sobre fluxos migratoris, cohesió social i la importància de la figura de Paco Candel a Catalunya.

El contacte amb la fundació el va fer la professora de la Universitat de Chemnitz, Núria Codina, originària de Vic, que acompanyà el grup juntament amb una altra professora.

Posteriorment a la xerrada del President Pujol, se'ls va organitzar un recorregut en autocar per conèixer els antics barris de barraques de Barcelona que Paco Candel va descriure en la seva obra: Montjuïc, Somorrostro, Camp de la Bota, entre d'altres, acompanyats pel president de la fundació, Pere Baltà, el tresorer, Julio Baños, i la professora Núria, que van fer de guies.

Aquest grup es va quedar a Barcelona sis dies, que van aprofitar per conèixer la història i realitat del país, amb una visita al Museu d'Història de Catalunya. En grups petits van visitar barris amb major concentració de persones immigrades per conèixer de primera mà la realitat existent.

Un moment de la conferència del President Pujol a la Fundació Candel.Un moment de la conferència que Jordi Pujol pronuncià en un fluït alemany.Professores i alumnes de la Universitat de Chemnitz posant davant la Fundació Candel amb el President Pujol i el president de la Fundació, Pere Baltà, i membres del Patronat.El President Pujol parlant amb l'historiador Jaume Fabre a la porta de la Fundació.

El President de de la Fundació, Pere Baltà, va donar la benvinguda als estudiants juntament amb l'historiador Jaume Fabre i Núria Codina.Els estudiants, atents a les explicacions del President Pujol mentre la professora grava l'acte.